sâmbătă, 30 ianuarie 2010

Orhidee

-ORHIDEE PHALAENOPSIS si DENDROBIUM
Primele mele orhidee au fost doua phalaenopsis, una cu floare galben-verzui, pe care deja am mai laudat-o ca fiind o harnicuta nelipsita de flori tot anul 2009 si una alba cu puncte si linii roz, una dintre cele mai des Ointalnite orhidee in magazine. A, si tot atunci am mai luat si o orhidee miltonia, orhideea numita si panseluta , careia insa la mine nu i-a mers foarte bine.
Datorita rezistentei florilor celor doua , am indragit rapid orhideea phalaenopsis si inca am mai si cumparat mai tarziu o orhidee phale alba cu flori mari si inca una roz. Ambele sunt acum inflorite , iar pe cea alba toata lumea mi-o admira, ba inca mi s-a intamplat sa fiu intrebata daca e artificiala.
Si date fiind aceste calitati ale phalaenopsisului mi-am zis eu atunci ca orhidee care sa-mi placa mai mult decat aceasta, nu cred ca ar putea sa mai existe . Numai ca pe atunci colectia mea de orhidee era doar la inceput , apoi urmand sa mai achizitionez ba o orhidee dendrobium , din aceea cu flori multe de jur imprejurul tulpinii ca si o sorcova , ba am mai luat si cambria- cu floare rosie, singura orhidee care face floare rosie si pe care am gasit-o eu la noi in comert, si inca alte soiuri .
Cand toamna 2009 a venit si noptile au inceput sa devina racoroase, desi destul de tarziu in toamna temperaturile au scazut sub 13 grade (sa tot fi fost jumatatea lui octombrie) , a fost nevoie sa gasesc loc in casa, in apropiere de fereastra pentru colectia mea de flori exotice . Si abia atunci am observat ca pe tot parcursul verii, din ghiveciul cu una-doua tulpini de orhidee dendrobium, au aparut atat de multe tulpini noi, iar radacinile pana atunci ascunse de frunze si flori , le-am observat nepermis de inghesuite , ghiveciul fiind umflat din cauza lor.
Si asa am inceput sa mai separ din orhideele dendrobium prea inghesuite in ghiveci, asa ca in locul unei singure plante, dintr-una m-am ales cu cateva ghivece. Prin urmare , aceasta orhidee --zic eu- merita toti banii, se va inmulti usor si veti putea avea in locul uneia singure mai multe flori usor de intretinut, nepretentioase si chiar si harnice , pentru ca vor inflori cu siguranta asezate intr-un loc cu multa lumina , caci acestei orhidee ii place mult lumina, am citit undeva ca despre orhideea dendrobium nu se poate spune niciodata ca are prea multa lumina.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu