duminică, 21 februarie 2010

O pățanie cu orhidee

Orhideea din imaginea de mai sus a avut o patanie -cu frunza bolnava,
........dar mai bine aflati de mai jos:
La un moment dat, la inceputul verii 2009 , cand am inceput (timid si cam cu teama) sa imi scot orhideele afara in gradina, am observat pe una din phalaenopsis , care fusese probabil prea aproape de fereastra , ca una dintre frunzele cu care statuse lipita de geam era pe o mare portiune galbena (nu i-am facut si poza, nu m-am gandit pe atunci ca voi ajunge sa arat si altora patania mea).
Conform recomandarilor citite pe net, pe forum de orhidee, primul lucru a fost sa caut in ghiveci sa vad daca avea ceva boli, radacini putrede, melci sau alte fapturi care nu ar avea ce cauta in ghiveciul meu. N-am gasit nimic care sa para a fi daunator.
Apoi o alta sugestie gasita ar fi fost sa incerc sa salvez planta, taindu-i frunza/frunzele bolnave si sa astept cu speranta ca isi va reveni.
In poza de mai sus, e orhideea cu frunzele bolnave taiate. Noroc ca a mai avut una sanatoasa, ca altfel...cum isi facea fotosinteza?!
Si in prima imagine, pe care eu as fi vrut sa o incarc la sfarsitul textului, dar nu m-am priceput, deci am adaptat povestirea in acord cu ordinea fotografiilor , in prima imagine este orhideea acum, dupa ce si-a revenit, a inflorit si...ca morala, nu va mai sta niciodata cu frunzele lipite de geam si expuse razelor prea calde ale soarelui de primavara-vara.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu