duminică, 29 mai 2011

Romania - nebunie de flori si parfum

       Cand am fost in Grecia in urma cu cativa ani, am fost impresionata de aspectul general al soselei din partea sudica, in apropiere de Atena, plin de tufe de leandru roz , poate si alb, eu de cele roz imi aduc mai bine aminte si ma gandeam ca numai prin asta si arata cat de atenti sunt cu infrumusetarea tarii lor astfel incat sa placa . Ma gandeam cu invidie ca noi nu avem astfel de plante care sa fie plantate si sa stea inflorite de-a lungul drumurilor, ca sa iti faca mai mare placere sa mergi pe sosea .
    Dar ieri am mers pe un drum judetean ce strabate mai multe comune prahovene , cu acces din DN1, celebrul pentru inghesuiala unora catre scurte vacante la munte , si ma gandeam exact la sentimentul de invidie pe care l-am avut atunci, in Grecia, sentiment nejustificat. De ce? Pentru ca ieri am vazut tufe de macesi roz infloriti si pe o parte si pe cealalta a drumului , tufe ce probabil nu au fost plantate acolo , ci au crescut salbatic, dar erau atat de frumoase ! Iar din loc in loc salcami infloriti, ori soc inflorit , plante care traiesc in tara noastra fara a avea nevoie de aclimatizare si care nu sunt apreciate suficient , in primul rand de catre cei care au puterea de a planta spatii verzi pe domeniul public. Nu mai spun ce parfum de salcami , de soc, de irisi poti intalni la tot pasul acum, acolo unde mai exista.
   Nu incep cu critica oamenilor alesi , nici alegatori, cei din urma fiind vinovati ca nu stiu sa aleaga un gospodar la primarie si consiliu judetean. Vreau numai sa spun ca tara noastra are atata potential neexploatat si ignorat , incat cu foarte putine cheltuieli si efort ar putea deveni mai frumoasa sau cel putin la fel de frumoasa si ospitaliera (pentru ca ospitalitate inseamna nu numai sa intinzi mese musafirilor, ci si sa ii poftesti in locuri placute sufletului si privirii) ca multe altele de pe acelasi continent ,mai cautate de catre vizitatori .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu