miercuri, 20 ianuarie 2010

O gradina de iarna

Mai citim in cate un articol cum este recomandat pentru anumite plante aduse din tari cu ierni mai blande decat ale noastre , sa fie tinute peste iarna in gradina de iarna. Probabil ca nu multi sunt aceia care au sere speciale cu temperaturi mentinute la minim 5 grade Celsius in noptile de iarna, asa ca pentru cei mai multi dintre noi o gradina de iarna poate insemna un balcon inchis sau pur si simplu fereastra camerei .
Am incercat si eu in multe randuri peste iarna cu diverse flori tinute la fereastra . Am avut iarni cu muscate curgatoare, ierni cu kalanchoe , ierni cu impatiens , am avut si plante exotice....
Iarna trecuta insa, prin ianuarie , trecand prin Bricostore pe la raionul cu flori , dintre putinele flori inflorite de sezon aflate in magazin am ales si doua orhidee . Le-am cumparat oarecum sceptica fiind -plante exotice, aduse din tari cu climat diferit de al nostru , am mai cumparat si am si pierdut pe mare parte din ele; poate nici orhideele nu le voi avea pe multi ani de acum inainte, dar pana acum, dupa un an de ingrijit am constatat ca nici prea pretentioase nu sunt , iar inflorirea unora dintre ele este chiar continua, ca de exemplu orhideea phalaenopsis din imagine, am cumparat-o in ianuarie inflorita si pana anul acesta in ianuarie nu a existat zi in an in care ea sa nu fi avut macar o floare deschisa. A fost o surpriza penttru mine .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu