vineri, 24 septembrie 2010

Cactus inflorit

Desigur planta aici de fata are si o denumire stiintifica, pentru mine este numai cactus. Unul dintre putinii pe care ii mai am. Cand incepusera sa apara in primii ani dupa 1990 am tot adunat . Cand ii cumparam, in general pareau infloriti , ceea ce la inceput pe mine ma bucurat tare, dar apoi cand am vazut ca florile nu se mai ofileau am indraznit si sa trag de ele . Si ce sa vezi, erau lipite de cactus , sau in unele cazuri infipte cu bolduri in planta vie . Asta ca metoda de a insela amatorii de astfel de flori , ca planta sa para mai atractiva.
Cactusii insa sunt si usor de ingrijit - eu ii pun in locuri in care cam uit de ei, fie vara, fie iarna ii ud cand imi aduc aminte. Ba inca pe timp de iarna, regula chiar este sa fie udati rar, cam o data pe luna, asta fiind si unul dintre secretele care determina inflorirea din sezonul cald urmator iernii . 
In pozele mele cactusiul este inflorit natural , fara pacaleli. Il am de mai bine de 12 ani, poate sa fie vreo 15 , timp in care a crescut , insa foarte putin . Dar se comporta ca o planta matura in sensul ca infloreste an de an .
Avantajul este, cum am spus mai sus ca este usor de ingrijit, nu necesitaa multa grija nici conditii extraordinare: iarna sta intr-o camera usor incalzita , la loc luminos. Dezavantajul este ca este greu de inlocuit pamantul din ghiveci din cauza tepilor .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu