marți, 14 septembrie 2010

Napraznic

 Napraznic, un fel de muscata perena care rezista la temperaturile din iernile geroase de la noi, numita si Geranium himalajensa . M-am incumetat sa o aduc la mine in curte dupa ce vreme indelungata am ravnit la ea privind-o in reviste , majoritatea revistelor pentru femei care contineau si cate o rubrica sau cel mult o pagina, doua despre gradinarit si avantajele si bucuriile acestuia. O vedeam in curtile gradinilor  englezesti,  sau in fotografii din parcuri tot englezesti si ma gandeam ca daca acolo rezista, de ce nu ar rezista si la noi si , intr-adevar, dupa o iarna rece dar si plina de zapada, zapada care cred eu a protejat plantele de gerul de afara, asa cum si invatam de pe bancile scolii, sub plapuma de zapada, plantele trec iarna cu bine, ei bine, asa si cu plantele mele proaspat plantate afara in toamna . 
Eu zic ca a meritat planta si intentionez in toamna ce a venit deja sa separ plantutele .Precizez ca planta , desi am citit undeva ca se dezvolta din tuberculi, a fost verde toata iarna, iar eu pana acum stiam ca plantele cu bulbi sau tuberculi trec printr-o perioada de repaus, cand dispar complet. Ei bine, ea nu a disparut de tot, nici prea frumoasa nu era cand mai iesea de sub zapada, dar avea frunze. Verzi. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu